Εκπαιδευτικά νέαΣύλλογος

Οι πανελλαδικές εξετάσεις «τύπου PISA» να ακυρωθούν και φέτος: Πέμπτη 22/5 εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς μπλοκάρουμε τις εξετάσεις!

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                     Αρ. Εξερχ: 42/Α/2025

           Π. Ε.  ΑΙΓΑΛΕΩ

           Ρ. Φεραίου 20

  ΤΗΛ.- FAX :  210-5906587                                                                         Αιγάλεω   12/ 05/ 2024

                                                        

                                                                                           Προς: Τα μέλη του Συλλόγου μας.

                                                                  Κοινοποίηση: Δ.Σ της Δ.Ο.Ε, Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις «τύπου PISA» να ακυρωθούν και φέτος

Πέμπτη 22/5 εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς μπλοκάρουμε τις εξετάσεις!

Σε μία χρονιά όπου οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μαζικά τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, ενάντια στην κατηγοριοποίηση, τον ανταγωνισμό και την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, αντιστεκόμενες/οι σε απειλές, εκβιασμούς και δικαστικές αποφάσεις που επιχειρούν να τρομοκρατήσουν και να καταλύσουν το απεργιακό δικαίωμα, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί ξανά να διοργανώσει τις Εθνικές Εξετάσεις  Διαγνωστικού Χαρακτήρα (τύπου PISA) σε μαθητ(ρι)ες της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις 22 Μαΐου, με τη συμμετοχή 600 Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων πανελλαδικά.

Άλλη μια ήττα για το Υπουργείο. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές γυρνούν την πλάτη στις εξετάσεις…

Η μεγάλη αντίσταση των εκπαιδευτικών, των γονιών αλλά και των ίδιων των μαθητών τα δύο προηγούμενα χρόνια ανάγκασε την Κυβέρνηση να συνεχίσει και φέτος την πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων, ενώ το νομοθετικό πλαίσιο ορίζει γενίκευση τους από πέρσι.

    Στον Σύλλογό μας τρία χρόνια τώρα αντιπαλέψαμε τις εξετάσεις μαζί με το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα. Τα σχολεία του Αιγάλεω και οι γονείς των μαθητών έχουν πει ένα βροντερό ΟΧΙ στις εξετάσεις. Φέτος έχουν οριστεί να συμμετάσχουν το 2ο Δ.Σ, το 5ο Δ.Σ και το 12ο Δ.Σ.

    Ο Σύλλογός μας θα δώσει με όλες του τις δυνάμεις μαζί με το εκπαιδευτικό, γονεϊκό και μαθητικό κίνημα τον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου! Συνεχίζουμε να παλεύουμε για το μπλοκάρισμα και την κατάργηση των εξετάσεων τύπου PISA, μαζί με την ατομική αξιολόγηση, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και κάθε προσπάθεια εφαρμογής των σχεδίων για μια κατηγοριοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη εκπαίδευση. Καλούμε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις κήρυξης στάση εργασίας την ημέρα των εξετάσεων.

Λίγα λόγια για τις Εθνικές Εξετάσεις «τύπου PISA»:

Πρόκειται για Πανελλήνιες Εξετάσεις για ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου, σχεδιασμένες όμως να κατεβαίνουν τα επόμενα χρόνια και σε ποιο μικρές τάξεις (στην Γ΄ Δημοτικού !!!) και να διενεργούνται σε ΟΛΑ τα σχολεία της χώρας. Πρόκειται για την «εργολαβική» επιτέλεση  των οδηγιών του ΟΟΣΑ από την Κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, μαζί με την επιχειρούμενη αξιολόγηση. Το αντιεκπαιδευτικό τοπίο που ευαγγελίζονται είναι ο ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ο εξοστρακισμός των αδύναμων μαθητ(ρι)ών των λαϊκών οικογενειών, η μετατροπή της γνώσης σε εμπόρευμα. Οι Εθνικές Εξετάσεις επιχειρούν να επιβάλλουν ξανά μία εξεταστική διαδικασία προκειμένου να συγκεντρώσουν εκείνα τα δεδομένα που θα αποδεικνύουν και θα νομιμοποιούν ταξικούς φραγμούς, που το σχολείο της αγοράς απλά θα αναπαράγει. Το να ισχυρίζεται κανείς ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα βελτιωθεί βάσει των πορισμάτων που θα προκύψουν από καμιά εκατοστή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά είναι στην καλύτερη αφέλεια και στη χειρότερη υποκρισία.

Μάλιστα, ακόμα κι αν τα ίδια τα συμπεράσματα των «ειδικών» του ΟΟΣΑ παραδέχονται ότι οι χαμηλές μαθητικές επιδόσεις αντιμετωπίζονται με αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων, το ιδεολόγημα των οικονομικά ισχυρών και των Κυβερνήσεων που τους υπηρετούν παραμένει ότι υπάρχουν σχολεία που τα καταφέρνουν και παιδιά που είναι ικανά «από τη φύση» τους, μετατοπίζοντας την ευθύνη της σχολικής αποτυχίας από τις ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τους οποίους περιθωριοποιούν εκπαιδευτικά και αποδυναμώνουν εργασιακά.

Εξάλλου η διενέργεια των Εθνικών Εξετάσεων (τύπου PIS)A αποτελεί κομμάτι του νόμου 4823/2021 (Άρθρο 104, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος) που μαζί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των τελευταίων ετών στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου: αυστηροποίηση της επιλογής στο εκπαιδευτικό σύστημα, εισαγωγή επιχειρηματικών μοντέλων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, κυριαρχία της δεξιότητας και της πληροφορίας έναντι της ολόπλευρης κριτικής γνώσης, ένταση της κοινωνικής επιλογής και του ταξικού ξεδιαλέγματος του μαθητικού πληθυσμού από τα πρώιμα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κυριαρχία της κατάρτισης έναντι της πρόσβασης στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ανταγωνισμός, ενίσχυση της πειθαρχίας και της τυποποίησης.

Τελικά οι Εξετάσεις αυτές εισάγουν μία ακόμα εξεταστική διαδικασία που επιδιώκει να περιορίσει κάθε εναπομείνασα δραστηριότητα χαράς και δημιουργίας στο δημόσιο σχολείο, να το μετατρέψει σε  ατέλειωτο εξεταστικό κάτεργο για  μαθητ(ρι)ές, γονείς και εκπαιδευτικούς, που καλούνται να λογοδοτούν συνεχώς για το αν και πόσο επαρκείς και αποτελεσματικοί είναι. Η έμφαση στα αποτελέσματα θεωρείται βασικός όρος για την επιβίωση στον ανταγωνισμό στον οποίο εισάγονται και τα εκπαιδευτικά συστήματα, κατ’ αναλογία με μία επιχείρηση.

Από ένα σύστημα που μέχρι τώρα θεωρούσε ότι το σχολείο είναι αυτό που πρέπει να προσφέρει σε κάθε μαθητή και σε κάθε μαθήτρια, περνάμε σ’ ένα διαφορετικό που θεωρεί ότι ο μαθητής είναι αυτός που πρέπει να δώσει και να ενισχύσει το σχολείο μέσω των επιδόσεων του. Οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης της ΝΔ για ελεύθερη επιλογή σχολείου δεν θα πραγματοποιηθούν χωρίς ένα σύστημα κατηγοριοποίησης των σχολείων με βάση μετρήσιμα αποτελέσματα. Εξαγγελίες οι οποίες αποτελούν ευθεία επίθεση στον ρόλο και την ουσία της δωρεάν, δημόσιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά.

Να μην μετατρέψουμε τα δημόσια σχολεία σε εργοστάσια, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας σε πελάτες, την εκπαίδευση σε εμπόρευμα. Να μην μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε εξεταστικά κάτεργα που διαλύουν οτιδήποτε όμορφο, δημιουργικό, συλλογικό, ανατρεπτικό.

Η ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ. ΘΑ ΤΟΝ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΕΣ/ΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ. Καμία, κανένας εκπαιδευτικός, δασκάλα/ος ΣΤ΄ Δημοτικού, εκπαιδευτικοί που ορίζονται επιτηρητές στα συγκεκριμένα σχολεία δεν θα μείνουν μόνοι/μόνες τους. Ακυρώνουμε το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο Σύλλογος το επόμενο διάστημα:

– Θα κηρύξει στάση εργασίας την ημέρα των εξετάσεων και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από τα σχολεία.

-Θα έρθει σε επαφή με το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα και τους γονείς ώστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να απέχουμε από τις εξετάσεις.

Θέλουμε σχολείο να μορφώνει κι όχι να εξοντώνει. Θέλουμε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, με επαρκή χρηματοδότηση, εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς, δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά.

Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ, ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΪΝΑΣ     ΣΤΕΛΛΑ ΤΡΑΓΑ